چشمت رو درویش کن!
تیر ۲۲م, ۱۳۸۷■■ چند وقتیه که دارم فک میکنم که چرا مردای ایرانی کلا اینقدر چشمچرون تشریف دارن!! کافیه یه بار توی اتوبوس برید اون عقب که مرز بین آقایون و خانمهاست وایستید، اون وقت متوجه نگاههای کاملا پاک مردا به عقب اتوبوس میشید!! ببینید سر خودمون رو که نمیخوایم کلاه بذاریم، توی الان ایران نود درصد مردا اینطورین. اما این بین یه نکته مهم وجود داره؛ من یک پسر بیستسالهام و با وجود وضع حاضر(یعنی تابو بودن روابط دختر و پسر)، از وقتی که به سن بلوغ رسیدم تا به حال شاید و به احتمال زیاد با هیچ دختری ارتباط صمیمی نداشتم(همیشه گفتم استثنا هم وجود داره). خب، وقتی یه دختری میبینم که همسن و سال خودمه و به نظرم زیبا میرسه ناخودآگاه نگاهم به سمتش خواهد رفت و این فک میکنم کاملا طبیعیه؛ چرا که یه جور حس کنجکاوی و کاملا غریزیه؛ ولی جای تعجب داره که مردان بالای چهلسال هم با اینکه زن و بچه دارن و میشه گفت چشم و دل سیر هستند باز هم نگاههای خیلی بدی به دخترای(اکثرا جوان) میکنن!!
چرا؟! واقعا آیا مردان ایرانی اینقدر درجه شهوتشون بالاست یا اینکه خیلی ندید بدیدن یا اینکه بیش از حد تنوعطلبن!!! به جرات میتونم بگم الان بیشتر پسرهای ایرانی از اکثر پیرمردها پاکدامن ترند. :|
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۱۲:۳۶ ق.ظ
یک جمله :
از نخورده بگیر بده به خورده
خوب حالا باید جوانای پاک تر باشن!!!!!
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۱۰:۵۹ ق.ظ
آدم بعضی از این پیرمردا رو می بینه به خودش شک می کنه
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۱:۱۰ ب.ظ
سلام!
راستش منهم برام جای سوال بوده همیشه…به این نتیجه رسیدم که دلیلش تربیتیه…پسرهای ما جوری تربیت میشن که چشم چرونی و ایجاد مزاحمت رو در درجات پایین و اگه اوضاع خانواده شون درب و داغونتر باشه حتی ت ج ا و ز رو حق مسلم ! خودشون میدونن.با این دید بزرگ شدن که زن آدم نیست یه ابزاره.هرجوری خواست میتونه استفاده کنه مهم نیست که زن آسیب ببینه ناراحت بشه…گور باباش..غلط کرده…این نگرش به درجاتی توی همه مردهای ایرانی هست بعضیها بیشتر بعضیها کمتر..
ولی جاهای دیگه دنیا از ابتدا به بچه چه پسر چه دختر واضح و مستقیم یاد میدن خیره شدن به آدمهای دیگه کار زشتیه بی ادبیه …نه اینکه شما چون پسری گل بسری تاج سری ک..ن لق بقیه هرجوری راحتی عمل کن مبادا به خودت فشار بیاری یا خودتو کنترل کنی که خدای نکرده عیب دار میشی!!!!
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۱:۱۱ ب.ظ
منظورم از جاهای دیگه البته افغانستان و سودان و گینه بیسائو نیست ها!!!
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۱:۴۲ ب.ظ
دقیقا. متاسفانه انگار این مساله مث ویروس منتشر شده و اپیدمی شده.اگه دقت کنید هر مردی که وارد اتوبوس می شه(تقریبا اغلبشون) بلافاصه برمی گردن سمت خانوما و انگار که یک فیلم سینمایی این قسمت در حال پخشه، یک دستشونو تکیه می دن رو میله و چارچشمی مشغول دید زدن خانومایی می شن که قسمت عقب اتوبوس نشستن!نمیدونم جدا یک بار پیش اومده که خودشونو در حال انجام این کار تصور کنن و ببینن چقدر مضحک و خنده داره!
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۲:۰۷ ب.ظ
فکر می کنم دوست عزیز اصلی ترین اشکال بر سر ما خانوم هاست.
۱- اولا چرا اینقدر قبل از ازدواج خودنما هستیم که نون شب ما آرایش و عشوه اومدن و جزوه گرفتن و مانتوی بروز پوشیدن و درس را بخاطر فلان پسر حاضر جواب بودن و… خلاصه جذاب بودن.
۲- چرا بعد از ازدواج به شوهرمون حتی ۱% اون جذابیت هایی که باید براشون داشته باشیم نداریم. خوب معلومه دیگه اگر شوهر من از من و من از اون تطمیع نشم پس از بیرون منزل بیشتر جذب خواهیم کرد.
۳- تازه بیشتر ما (۹۵ درصد ) مایلیم بیشتر قبل از ازدواج خودمون رو رویایی و حوری بهشتی معرفی کنیم ولی وای به حال بعد از ازدواج چون دیگه چیزی از اون جذابیت ها که فقط و فقط باید مخصوص محرم ما باشه نمونده تا هزینه کنیم.
۴- پس حق ماست تا با روشهای غریزی تنبیه بشیم اگه ۱۰ سال از عمرمون از بیرون اومدن با لباس های تنگ وچسبان و لباس های خواب مانتونما و چادر های شنل نما ( مثل زورو رحمت ا.. علیه) خجالت نکشیم پس چه ترسی از آقایون توی اتوبوس باید داشته باشیم.
۵- اگه من دختر به حریم خودم واقف نیستم پس چرا باید از طرف مقابل انتظار داشته باشم چون خودم و خودم باعث تحرک اون شدم. اگه من توجهی به لهن صحبت و لباس تنم و آرایش (چه غلیظ و چه ملایم وملیح که هر دو ارضاع کننده است) نداشته باشم فکر می کنم اصلا جای هیچ تعجبی نداره که به من نگاه هم بکنند. حالا اگر هم نگاه بکنند چرا باید نارحت بشم اگه عامل لذت در من وجود نداره ولی اگه هست پس حقمه پس شما هم نگاه کن.
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۲:۵۱ ب.ظ
به تمام خانمهایی که از دید زدن پسرها و آقایون ناراحت میشن .
اولا که جذب شدن پسران جوان به سمت جنس مخالف یه چیزه عادیه . که اگر جذب نم این جذب در کار نبود هیچکدومتون تا حالا ازدواج نمیکردین .
در کشورهای اروپایی که همه شما خانمها تا به اینجه میرسید ازش مثال میزنید (هر کسی ندونه فکر میکنه که شما دخترهای ایرانی همتون در اروپا بزرگ شدین ) بچه هاشون تز وقتی که به دنیا میان تا وقتی که میمیرن تو خونه ، تو خیابون تو مدرسه و … زنها و دخترها رو لخت و پتی میبینن و درنتیجه اینجور صحنه ها براشون اینقدر عادیه که … مثا غدا خوردن عادیه خلاصه . بعدشم اونها هم به سهم خودشون به اندازه کافی خانمها رو دید میزنن . منتها دخترهای اونها اینقدر متکبر و فرهنگ بالا مثل دخترهای ما تشریف ندارن تا یه پسری نگاشون کرد میگن پیف پیف … . (حالا دخترهای ایرانی خودشون کشته مرده این هستن که یکی نگاشون کنه ) .
خلاصه خانمها اینقدر تو رو خدا نق بیخودی نزنید . شماها اگر میخواستید کسی نگاتون نکنه با این سرو وضع بیرون نمیومدین . والا با این وضعی که شماها بیرون میاین تو سانفرانسیسکو هم قدم بزنید همه نگاتون میکنن .
د در ثانی قسم میخورم که اگر شماها هم بجای ما پسرها بودید بدتر از این نگاه میکردید .
اصلا تا حالا شده خودتون رو بجای اون پسری بزارین که داره شما رو نگاه میکنه ؟ تا حالا به سرو وضع خودتون در آینه یه نگاهی انداختین وقتی بیرون میرید . ؟
میخوام از دید یه پسر یه واقعیتی رو بهتون بگم .
برای پسرها این خیلی تحریک کننده تر است که یه دختری با موهای پریشون که نصفش بیرون روسریه و مانتو تنگ و کوتاه بیاد بیرون تا اینکه یه دختری لخت و بدون لباس بیاد بیرون.
شماها هر روز یه جور آرایش میکنید و لباسهای آنچنانی میپوشید و بعدش هم گله میکنید که چرا مردم به من نگاه میکنن . خب خواهر من تو اگه نمیخوای کسی نگات کنه چرا اینجوری میای بیرون ؟ شماها لباستون رو درست کنید اگر کسی شما رو نگاه کرد .
با
با نظر کانت گدار بالا بنام “خودم” خیلی موافقم .
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۳:۲۷ ب.ظ
با خودم و حجت مخالفم.کم هم خارج از کشور نبوده ام.
اروپا که هیچ حتی تو کشور های مسلمون هم (غیر عرب ها) تو معابر دید زدن مرسوم نیست حالا هر روز یه رنگ و یک جور هم بپوشید. پس نتیجه می گیریم قضیه تربیتیه همونطوری که نازی گفت وگرنه مردم اونجا هم شرقی هستند و غریزه هم دارند.
این یه معضل فرهنگیه که حتی پسر بچه ای که تو یه محله سر از تخم در میاره از پسر های بزرگتر یاد می گیره به مونث ها متلک بگه . اولا آزار و اذیت خیابونی برای چادری ها و محجبه ها هم وجود داره هر کی میگه نه بیخود میگه من بارها از زنانی که یه چشمشونم بیرون میذارن شنیده ام که می نالند.ثانیا همین تفکر که میگید دختری که اینجوری بیرون بیاد حقش همینه باعث میشه مذکر ها حس کنند تجاوز به حریم یه مونث در جامعه ما چه بصورت نگاه کردن چه کلامی چه بوق زدن و نیش ترمز زدن با ماشین حق مسلمشونه. در کشور های دیگه (بگیر مالزی سنگاپور ترکیه و…) در این یکی دو نسل اخیر آداب تمدن رو کم و بیش یاد گرفته اند و می دونند در خیابون باید مزاحم کسی نشند.برای همین هم اونجا مزاحمت خیلی کمتره. بازم تاکید می کنم خیلی خیلی خیلی کمتره اگرچه آراسته ، رنگ و وارنگ یا نیمه برهنه ظاهر بشید.
اما کو تا ما به اونجا برسیم با این تحلیل هائی که می بینیم و می شنویم.
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۴:۲۱ ب.ظ
با نظرات ” خودم ” و ” حجت ” به شدت موافقم .
به ” ساتین ” این روئیا پردازی ها رو بذار کنار . حقیقت رو ببین .
برای یه مرد هیچ چیزی لذت بخش تر از دیدن اندام یه دختر توی مانتوی تنگ و چسبون نیست . مثل اینکه دختر خانوما هم اینو خوب متوجه شدن که اینجوری می پوشن وگرنه میشه بگید پوشیدن این مانتوهای چسبون که فکر نمی کنم خیلی هم توش راحت باشه چه دلیلی غیر از نمایش اندام داشته باشه ؟
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۵:۳۶ ب.ظ
hdاین یک قضیه دو طرفه است . درسته که دخترها باید خودشان را بپوشانند ولی پسرها هم باید از بچگی نحوه کنترل خودشون رو یاد بگیرند و همه توقعات را نباید از خانم ها داشت. با نظر ساتین هم موافقم. کما اینکه مرد های چشم پاکی هم داریم که عادت ندارند به همه خیره بشند. نگین ای را از کجا می دونی. هیچکس به جز خانم هانمی تونه چشم پاک و ناپاک را از هم تشخیص بدهد. چرا آقایون اینقدر راحت طلبند؟ هیچ چیز تحریک کننده ای تو محیط نباشه که آقا نمی تونه خودشو نگه داره. همچین آدمایی اگه تو خیابون هم همه خودشون رو هز فرق سر تا نوک پا بپوشونند بازم گوناهشون رو انجام می دهند.
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۷:۲۴ ب.ظ
ترمه و ساتین عزیز
به نظر شما چه بر سر مردم ما اومده که با اینکه در یک کشور اسلامی زندگی میکنیم مردها اینقدر حریص شدند ؟ حتما خودتون هم برادر و پدر دارین . نگو که برادر یا پدر تو اینجوری نیستن . نگو که تربیت تو برادرت با هم فرق داره . به نظرم بهتره که از برادرت یا از نزدیکان مذکرت شروع کنی. ببین چی بر سرشون اومده که اینجوری شدن . شرایط هیچکدوم از مردهای دنیا مثل مردها و پسرهای ایران اینقدر بسته نیست اونوقت انتظار دارن مثل مردهای تمام دنیا رفتار کنیم. تو مطمئنی که اگر یه آمریکایی یا اروپایی که تمام عمرش زنای لخت جلوش آزادانه رژه میرفتن به مدت ۱۰ سال در جامعه ایرانی نگه داریم مثل مردای ایرانی نمیشه ؟ آیا بنظر ما مشکل فقط از مردهای ایرانیه ؟ یعنی دخترهای ما هیچ مشکلی ندارن ؟
حتما متوجه هستیند که آدمیزاد کلاداینجوریه که از هر چیزی که منعش کنند بیشتر به طرفش کشیده میشه . و حتما متوجه هستید که از بچگی به پسر بچه ها یاد میدن که نگاه کردن به بدن زن و دختر ممنوعه و باعث تحریک و گناه میشه . و دقیقا از همون سنین است که پسر بچه ها (خصوصا اگر کنجکاو باشن) حریص میشن که سر از کار این میوه ممنوعه در بیارن و به قولی کشقش کنن . باز هم چون همیشه این میوه ممنوعه رو در لقلقه و پوشش حالا چه کامل زچه غیر کامل میبینن هیچوقت عطششون برای کشف این رازنمیخوابه. و چه بسا این کشف رمز تا سنین بزگسالی هم ادامه پبدا کنه . و در همین حالت هست که دیگه این حس کنجکاوی جاش رو کم کم به عادت میده و شاید بشه از این به عنوان تربیت ناصحیح پسران نام برد .
حالا این رو هم مزید بر علت کنید که دختران ما با چنان آرایش و لباسهایی هم بیان بیرون (البته من طرفدار آزادی پوشش هستنم و معتقدم حتی این شیوه لباس پوشیدن ظلم به خانمها است) ، خدا وکیلی خودتون قضاوت کنید که باعث جلب توجه پسرها نمیشه ؟
آیا شما خانمها و دختران تضمین میکنید که اگر یه پسری بدون پیراهن و شلوار تو خیابون را بره شماها نگاش نمیکنید ؟ اصلا تا حالا نشده هیچکدوم از شماها به یه پس یه نگاه شهوانی داشته باشه ؟ (نگید که اینجوری نیست)
تو رو خدا اینقدر الکی نق نزنید که پسرها الن و بلن ، بجای این حرفها ببینین چرا اینجوری شدن . چه کمبودی ، چه مشکلی باعث شده که مردهای این جامعه اینجوری بشن . باور کنید مشکل از همونیه که گفتم . قسم میخورم که اگر شما دخترها هم اگر یه پسری رو تو خیابون ببینید که یه کم رنگ و لعاب داشته باشه و …. امکان نداره که گاش نکنید .
شماها یه جوری حرف میزنید مثل اینکه پسرها از یه کره دیگه اومدن و دخترها از یه کره دیگه . خیلی از این پسرها و مردهایی که شماها میگین ممکنه برادر یا پدر خودتون باشن . برین ببینین برادر یا پدرتون چه مشکلی تو خونه داره که میاد بیرون ایجوری میشه .
۲۳ تیر, ۱۳۸۷ در ۸:۵۸ ب.ظ
hmmmmmm
اسمایلی اسپمر !
۲۴ تیر, ۱۳۸۷ در ۵:۴۵ ق.ظ
دوست عزیز، این اسمش چشم چرانی یا نگاه حیض نیست بلکه یک عمل طبیعی و غریضی است. خدا بهتر می دونست که چیکار میکنه. اگر اینکار اشتباه بود، هیچ وقت این غریضه را در وجود انسان نمی گذاشت. منتهی ما ایرانی ها یک مقدار زیاده روی می کنیم و آنهم فقط بخاطر شرایط کنونی جامعه است که زن و مرد از هم فاصله دارند.
وقتی یک مرد به یک زن چشم می دوزد به این دلیل است که هنوز نتوانسته با این موجود کنار بیاد و همیشه براش عجیب و ناآشنا محسوب میشده.
حتی در مورد مردهایی که به قول شما زن و بچه دارند هم این مسئله صدق میکند زیرا آنها هم در زمانی که نیاز به ارتباط با جنس مخالف خود داشتند، از اینکار منع شدند. زیرا متاسفانه هم دین ما و هم حکومت ما اینجور روابط را امری زشت و ناسالم میدانند و مردم را از انجام آن می ترسانند.
اگرچه انسان ها روز به روز در حال پیشرفت هستند، ولی دین ما که با سیاستمان نیز ترکیب شده است، قواعد و دستوراتی دارد که مربوط به اعراب ۱۴۰۰ سال پیش هستند. پس مطمئنا چنین دین و سیاستی چنین مشکلاتی را نیز به همراه دارند. “انسان از هر چیزی که منع شود نسبت به آن حریص تر می شود” جمله ایست که همه به درستی آن اعتراف می کنند اگر ذره ایی به آن فکر کنند.
۲۴ تیر, ۱۳۸۷ در ۱۰:۱۲ ق.ظ
دوستان عزیز این رویا پردازی نیست من نصف سال رو میرم کشور های دیگه و نه لزوما اروپائی
هر مدل لباس پوشیدنی هم تو خیابون ها میبینید . خودم هم هر جور دوست داشته باشم می پوشم . مردها هم اونجا مرد هستند عین شما ها تازه شرقی هم هستند غریزه هم دارند. فقط آداب عبور و مرور و رفتاردر اماکن عمومی رو بهشون یاد دادند.
حجت عزیز اصلا هم پسر ها از یه کره دیگه نیومدند من اصلا مرز بندی نمی کنم من میگم تربیت مدنیت به ایرانی ها داده نمیشه پسر و دختر هم نداره.مگه رانندگی هامون انسانی و متمدنانه است؟
مگه قادریم بدون تنه خوردن و مزاحمت دیدن تو یه خیابون شلوغ عبور کنیم؟(چه مرد و چه زن)
مگه صف بستن بلدیم؟
من میگم این رفتار های زشت و شرم آور رو که مردممونو نیمه وحشی معرفی می کنه رو توجیه نکنیم همه جای دنیا مرد و زن وجود داره اما این رفتارها نشانه عقب ماندگیه و متاسفانه با این حرفهایی که بین ما جاریه به هر پسر تازه بالغ و نورسیده ای مجوز میدیم هر رفتاری بکنه چجرا چون فلان دختر تنگ پوشیده. همین پسر های ندید بدید ایرانی وقتی مثلا میرن ساحل دریا تو ترکیه و اون همه دختر و زن لخت و عور خوش هیکل اروپائی رو می بینند مجبورند مثل آدم رفتار کنند چون اگه مزاحمت ایجاد کنند نظم اونجا بهم می ریزه و چوب تو یه جای خودشون می کنند و کسی نمیاد اندازه لباس خانم رو سانت بزنه و بگه خوب لابد خودش می خواسته که اینجوری پوشیده.
ضمنا حجت عزیز با قسمتهای بعدی حرفتون موافقم چی بسر مردم ما اومده؟ تازه من نمیگم به سر مردهای ما به سر مردها و زنهای کشور ما.
اونم تخریب فرهنگیه که تحت عنوان امنیت اخلاقی جامعه روزبروز دارند بدترش می کنند مطمئن باشید تا وقتی بحث حجاب داغه این مسائل هم هست.
شخصا نگاه های جنسی رو فقط بین دو قشر دیده ام.
کشور عزیز خودمون ایران و عربهایی که زنهای خودشون لای پارچه هستند.
قبول کنیم که میشد جور دیگه ای هم باشیم
لازم هم به از بین بردن میل جنسی و جاذبه جنسی نیست.
بهمسئولین امر به ما و بچه هامون ادب و آداب یاد نداده اند بلکه بحث های طولانی و محرک باز کردند در باب هوس انگیزی زن
و نتیجه اینیه که می بینید.
۲۴ تیر, ۱۳۸۷ در ۱:۵۳ ب.ظ
ساتین عزیز من میخوام یه مثال برات بزنم شاید بتونیم همدیگه رو بهتر درک کنیم .
در مورد کشورهای دیگه که مثال میزنی ، من هنوز هم معتقدم که اونها چون از بچگی مساله حجاب براشون مطرح نیست دیگه به این قضیه اینقدر عادت کردند که وقتی هم بزرگتر میشن دیگه براشون مهم نیست که این زن یا دختر که باهاش برخورد میکنن در کجا چی پوشیده . در ثانی اونجاها روابط دختر و پسر اصلا به این شکلی که اینجا (منظورم کشور خودمونه) تعریف نمیشه . مثلا در اونجا وقتی یه دختر پسر با هم دوست میشن اگر هر دو نفرشون به همدیگه تمایل داشته باشن حداقلش اینه که میتونن همدیگه رو لمس کنند ، ببوسن ، یا شاید حتی … . حالا همین مورد رو در ایران در نظر بگیرید ، در ایران هم مثلا وقتی یه دختر و پیر با هم دوست بشن (تازه در شرایطی که خیلی جو فرهنگی بازی داشته باشند) اگر هم خیلی با هم دیگه اخت و دوست باشند و به هم اعتماد کنند ، چه میتونن بکنند ، کجا میتونند با همدیگه چند دقیقه تنها باشند ؟ چطور میتونند احساساتشون رو بروز بدن . همینه که بنظر من میتونه آدم رو تشنه تر بکنه بجای اینکه از عطش کاسته بشه . تازه خیلی اوقات هست که دختران جامعه ما از ترس آبرو و … حاضر نمیشن با طرفشون یه لحظه راحت باشند . به نظر شما یک جنبه دوستی دختر و پسر بروز احساسات سهوانی و جنسی نیست ؟ به نظر شما یه دختر و پسر جوون چه جوری باید تخلیه بشن ؟ به نظر من که اینجوری فقط دارن تشتنه تر و تشنه تر و حریصتر میشن . تازه این فقط در حالتیه که دو تا جنس مخالف بتونن با هم دوست بشن . خیلی ا دخترهای هم هستن که وقتی یکی میخواد باهاشون دوست بشه از همون اول میگن که دوستی ما فقط یه دوستی معمولیه و بس . آخه خواهر من ، من اگر میخواستم با یه نفر دوستی معمولی داشته باشم که نمیومدم با تو ذوست بشم میرفتم با یه همجنس خودم دوست بشم . من نمیدونم چرا در ذهن دختران جامعه ما اینجوری تلقین شده که ابراز احساسات شهوانی و جنسی پسری که باهاشون دوست شده یه کار کثیف و غیر قابل قبوله ؟ چرا دختران ما نمیخوان قبول کنند که داره نسبت به اونها این کار رو میکنه اینم یه جور ابراز محبت و دوست داشتنه یه جور نیاز طبیعیه ، به خدا کار کثیفی نیست .
در مورد اون خارجیه هم دقیقا بالعکس این ، اون که میاد تو خیابون به کسی نگاه نمیکنه میدونه که در جای دیگه میتونه خودش رو بهتر و با کیفیت بیشتر ارضا کنه ، پس دیگه دلیلی نداره که بیاد تو خیابون به این و اون زل بزنه . میدونه که احساسات جنسیش رو میتونه در جای دیگه به شکل خیلی انسانیتر بروز بده چوری که هم خودش لذت ببره و هم طرفش .
باور کنید که این چشم چرانیها و زل زدن و نگاه کردنها همهش بخاطر کمبود و بدبختی مردم ما است . چه پسر و چه دختر . باور کنید که اینها فقط مثل خوردن آب شور میمونه که نه تنها تشنگی رو برطرف نمیکنه بلکه بدتر هم میشه . وگرنه هیچ آدمی مریض نیست که الکی به کسی زل بزنه .
باور کنید در این قضیه نگاه کردن و چشم چرانی و آزارهای جنسی به همون اندازه که آقایون مقصرند خانمها هم مقصرند . باید هر دو جنس خودشون رو اصلاح کنند . نگردیم دنبال مقصر که آی مردها شما هرزه اید و هیزین و فلانین و بهمان ولی ما مظلومیم و کاری به کارتون نداریم و ر جور دلمون خواست رفتار میکنیم شمها هم اگر به ما نگاه کردین چشم چرونین .
خانم ساتین هیچوقت یک طرفه به قاضی نرید ، به خودتون و خانمهای جامعه هم یه نگاه بکنید ببینید چه ایرادهایی دارید که مردهای جمعه به این بدبختی مبتلا شدن . من هم میدونم که اگر هر دو جنس به همدیگه احترام بزارند جامعه ای سالمتر و بهتر خواهیم داشت .
(در ضمن بعضی از دخترها هم هستن که اصلا نمیدونن چه خبره و تا میبینن یه پسری چشمشون بهشون افتاده چنان داد و بیدادی راه میندازن که هر کی ندونه فکر میکنه خانم دختر شاه پریان بوده و هم داشتن بهش نگاه میکردن ) (ببخشید ها ولی من فکر میکنم که خیلی از دخترهای جامعه ما کمی بی ظرفیت تشریف دارند . فکر میکنن هر پیری که بهشون نگاه کرد اله و بله و … )
۲۴ تیر, ۱۳۸۷ در ۴:۲۱ ب.ظ
oخب، همین آقایانی که شما مدام ازشان دفاع می کنید و تا حدی هم حق دارید، چرا ازدواج نمی کنند تا به قول شما بتونند نیازهایشان را رفع کنند و مزاحم دیگران نشوند. و با هر دختری که دوست می شوند تقاضاهای غیر شرعی نداشته باشند نگین مشکلات اقتصادی چون می دونیم که در مورد همه صادق نیست. و همه دخترها از طرف آیندشون خانه و ماشین نمی خواهند. مشکل عدم مسئولیت پذیری و تنوع طلبیه؟ این طور نیست؟
۲۴ تیر, ۱۳۸۷ در ۷:۴۱ ب.ظ
ترمه جان
اولا که قشر بسیار زیادی از جوانان هستند در ایران که اگر هم بخواهند اصلا نمیتوانند ازدواج کنند . دقیقا هم مشکلات اقتصادی مانع است . ممکن است دختران امروز ماشین یا خانه شخصی از طرفشان نخواهند ولی خرج زندگی و حداقل یک خانه اجاره ای که میخواهند . نمیدانم دستی در خرج داری یا نه ولی با یک حساب سر انگشتی هم میتوان فهمید که خرج یک زندگی ساده و یک خانه اجاره ای اگر نخواهند هیچ کار دیگری نکنند چقدر زیاد است . در ثانی ممکن است دختری پیدا شود که بالخره راضی شود که بدون داشتن عروسی ازدواج کند ولی بسیار نایاب است . فکر نکن اینهایی که میگویم قصه و داستان است ، نه ، همه را خودم به نوعی تجربه کرده ام . من با داشتن فوق لیسانس مکانیک تا بحال با هر دختری خواستم در این باره صحبت کنم طرفم حتی حاضر نشده که یک جلسه با من صحبت کند . به همین سادگی . این قصه ها هم که دختران از طرف آیندشان ماشین و خانه نمیخواهند به درد کتابهای قصه میخورد . آیا هیچ دختری حاضر میشود اول زندگیش در کنار خانواده شوهرش زندگی کند ؟
حالا من نوعی شخصیتم ایجاب نمیکند که بخواهم با این وجود مزاحم کسی شوم و خودم را به هزار گرفتاری دیگری که دارم سرگرم میکنم ولی آیا همه مثل من هستند ؟ همه میتوانند خودشان را به آن راه بزنند ؟
در ثانی مگر هر کسی که احساس کزد نیاز جنسی دارد باید ازدواج کند یا اصلا شایسته ازدواج است ؟ آیا واقعا صرف نیاز جنسی بدین معنی است که آ شخص آمادگی ازدواج دارد ؟ شاید جواب بدهید که باید خودشان را تا زمان ازدواج نگاه دارند تا آلوده اینگونه مسائل نشوند . اولا که هر کسی (اکثر افراد) نمیتواند خودش را نگه دارند . در ثانی در این روزگار دیگر دختران ما هم که روزی میگفتند تحملشان بیشتر از پسران است دیگر نمیتوانند خودشان را نگه دارند چه برسد به پسران .
میبینم که از آنچه که من گفتم با عنوان تقاضای غیر شرعی یاد میکنید . دقیقا مشکل اصلی ما هم همین است . دختران جامعه ما انتظار دارند که در جامعه پر از اصطلاح شرعی و غیر شرعی ما پسران همانند پسران جامعه ای عمل کنند که اصلا نمیدانند شرعی و غیر شرعی یعنی چه . اگر دختران جانعه ما شرعی و غیر شیعی سرشان میشود پی لطفا جوری رفتار کنند و لباس بپوشند که خوشاید شرع باشد . اگر هم شرعی و غیر شرعی برایشان مفهومی ندارد پس هیچ چیزی از این دست نباید برایشان مهم باشد . بالخره تکلیف ما چیست بانوان جامعه ما سرع را قبول دارند یا ندارند ؟
به نظر شما اگر یک پسر یا دختر ۲۰-۲۱ احساس نیاز …. کند آمادگی ازدواج ئترد و میتواند ازدواج کند و اگر از ازدواج سر باز زد نشانه مسوولیت ناپذیری و تنوع طلبه او است ؟
آیا انسانهایی که در ایران متولد میشوند از لحاظ جنس انسانیت و نیازهای بیولوژیکی با انسانهایی که در جوامع دیگر (خصوصا جوامعی که شما از آنها دفاع میکنید و اصرار دارید که الگوی مردان ما باشند) زندگی میکنند فرق دارند ؟ آیا آنها که در ان جوامع زندگی میکنند حق دارند که از وقتی که به سن ۱۸ سالگی میرسند نیازهای جنسیشان را برآورده کنند ولی انسانهایی که در ایران متولد میشوند حق ندارند ؟
آیا شما مطمئنید که پسری که در سوئد بدنیا آمده است را در ایران بزرگ کنیم پسری مثل پسران ایرانی نمیشود ؟ پس بیایید ببینید در ایران ما چه خبر است که مردان جامعه ما اینگونه میشوند ؟ چگونه شما انتظار دارید که مردان جوامی که شرایط زندگی و آزادیهای آنها کاملا با هم متفاوت است درست مثل هم رفتار کنند ؟
نکته آخر اینکه من اصلا اینگونه زل زدن شدیدی که شما بانوان محترم به آن اعتقاد دارید را در جامعه نمیبینم . و فکر نمیکنم که دیگر مردم ما اینقدر حریص باشند که اینگونه که شما می گویید به دختران و خانمهای محترم زل بزنند . فکر میکنم دیگر شما دختران زیادی مته به خشخاش میگذارید . و دیگر اینکه من دختران زیادی را سراغ دارم که نه تنها از نگاه کردن پیران به آنها بدشان نمیاید بلکه عمدا جوری بیرون میآیند که باعث جلب توجه ملت شوند .
نمیدانم شبها در بعضی خیابانهای تهران قدم زده اید یا نه ولی اگر نزده اید پیشنهاد میکنم حتما این کار را بکنید . لزومی هم ندارد جای خاصی باشد ، هر جایی میتوند باشد .
۲۴ تیر, ۱۳۸۷ در ۱۰:۰۰ ب.ظ
من حجت جان
هم مخالف حفظ حجاب خانم ها نیستم ولی می گویم که پسر ها هم باید خودداری را یاد بگیرند وگرنه می شود حکایت اون دانشجوی دکترای ایرانی تو کانادا که حتما ماجرایش و آبروریزی حاصل از اون را شنیده اید. در ضمن شما که می گویی “مگر هر کسی که احساس کزد نیاز جنسی دارد باید ازدواج کند یا اصلا شایسته ازدواج است ؟” پس چه راهی را پیشنهاد می کنید؟ از گفته هات این طور بر می آید که دخترها هم باید به درخواست های نامشروع تن بدهند ( کما اینکه ای کار را خیلی ها دارند این روزها انجام می دهند) ولی خود شما حاضر هستین بعدا با همچین دختری ازدواج کنید.
در پاسخ به این سوالتون هم که ” این قصه ها هم که دختران از طرف آیندشان ماشین و خانه نمیخواهند به درد کتابهای قصه میخورد . آیا هیچ دختری حاضر میشود اول زندگیش در کنار خانواده شوهرش زندگی کند ؟” باید بگم که اولا قصه نیس. خودم خیلی ها را می شناسم . ثانیا نداشتن خانه شخصی به معنی زندگی با مادر شوهر نیست. تو این دوره زمونه که هم دخترا و هم پسراکار می کنن اجاره یک جای کوچک خیلی کار شاقی نیست. در ضمن نگین که حالا همه که شغل ندارند ولی موضوع اینه که خیلی پسرایی که دور و بر و تومحیط کار و غیره می بینیم علی رغم وضعیت مالی مناسب از روی عمد تا اونجا که بتونن ازدواجشون رو عقب می اندازند. یک دلیل دختر ها برای بد حجابی ( البته می گم یکی از دلایل ) اینه که ناخود آگاه می خواهند توی رقابت سر زیبایی و شاید پیدا کردن همسر کم نیارند. در مورد این هم که می گویید” با داشتن فوق لیسانس مکانیک تا بحال با هر دختری خواستم در این باره صحبت کنم طرفم حتی حاضر نشده که یک جلسه با من صحبت کند .” شاید دلیل دیگری داشته باشد. چون به شخصه دخترانی را می شناسم که فقط برای تنها نموندن و داشتن دوست پسر نه تنها با بچه محصل ها دوست می شوند بلکه خرج اونها رو هم می دهند. در ضمن در پاسخ به اینکه ” آیا آنها که در ان جوامع زندگی میکنند حق دارند که از وقتی که به سن ۱۸ سالگی میرسند نیازهای جنسیشان را برآورده کنند ولی انسانهایی که در ایران متولد میشوند حق ندارند ؟” باید بگم این یک مساله ای است که با توافق دو طرف قضیه حل می شه. یعنی یک چسر می تواند با یک دختری که خود اون دختر هم در این زمینه توافق دارد نیازش را بر طرف کند نه اینکه به تمام دختر ها با این دید نگاه کند. من هنوز هم نفهمیم شما موافق حجاب و متانت خانم ها هستید یا موافق آزادی های جن..ی به شیوه اروپایی؟
۲۵ تیر, ۱۳۸۷ در ۱:۲۹ ق.ظ
ترمه جان
راستی چرا شما اسرار دارید که پسرها ملزم به خودداری باشند ولی دخترها هر جور که دلشان خواست بگردند ؟ چرا شما تمام سعیتان این است که بقوبولانید که پسرها دارای تربیت ماصحیح و بد هستند ولی دخترها تربیتشان کامل و است و همیشه مظلوم واقع میشوند؟
آیا پدر و مارد شما ، تو و برادرت را در شرایط متفاوتی بزرگ میکنند و آموزش میدهند؟
مطمئن باشید اگر پسری اینگونه ناهنجاری در تربیت خود را بروز میدهد ، خواهر او هم به شیوه دیگری این اختلال در تربیت را بروز میدهد و همه این شرایط دست به دست هم میدهد تا آنی میشود که تو امثال تو از آن مینالید . بله ، چشم چرانی و. نگاه هرزه داشتن بد است هیچکس هم آن را تایید میکنند . ولی علتش چیست که همه جامعه به قول شما به آن مبتلا شده اند؟ چرا برای مردم شده است تفریح ؟ آیا واقعا اشکال فقط از یک جنس است ؟
میگویی که : “یک دلیل دختر ها برای بد حجابی ( البته می گم یکی از دلایل ) اینه که ناخود آگاه می خواهند توی رقابت سر زیبایی و شاید پیدا کردن همسر کم نیارند.”
من هنوز نفهمیدم که شما طرفدار حجاب هستی یا نیستی . اینجور که شما میکویید بد حجابی زیبایی می آورد و باعث جلب توجه جنس مخالف میشود و در نهایت ممکن است به ازدواج بینجامد . و این برای خانها به نظرم چیز خوشایندیست . پس بنابراین خودتان اذعان دارید که خانمهای جامعه مت عمدا برای جلب توجه جنس مخالف آنچنان آرایش میکنند و لباس میپوشند (به قول شما بد حجابی) .
اگر واقعا به نظر شما با حجاب بودن زیبایی را پنهان میکند و بد حجابی زیبایی را آشکار میکند پس کمی لطفا به مردان جامعه حق بدهید که وقتی موردی زیبا در جمعه مبینند حداقل کمی او را نظاره کنند چرا که مردم ما از وقتی متولد میشوند صحنه های نازیبا (به قول شما) میبینند ، حق بدهید که از آن یک لحظه استفاده کنند . البته من هرگز موافق نگاه نابجا و هرزه نیستم ، ولی خب خواستم طبق استلال شما پیش بروم . (حالا فکر نکنید که من از صبح که از منزل خارج میشوم به مردم چشم دارم تا …. :-) ) .
در مورد این هم که گفتید “شاید دلیل دیگری داشته باشد. ” من هم میگویم شاید شما من را بهتر از خودم میشناسید . !!!!!
بله شاید خیلی از دختران باشند که تن به چنین دوستیهایی میدهند (دوست شدن با دانش آموزان ) . ولی حتما توجه دارید که من نمیتوانم برم و به هر دختری پیشنهاد ازدواج بدهم . وگرنه خیلی پیشتر از اینها میتوانستم ازدواج کنم چیزی که فقط در حد برطرف کردن نیاز جنسیم شاید می بود . (که شک دارم آن هم می بود ) . متاسفانه دختران قشر تحصیل کرده ما برای ازدواج فقط منتظر پسری سوار بر اسب سفید (شما بخوانید کت شلوار کراوات و ماشین سفید) هستند .
راستی به نظر ما من ۲۷ ساله که تا این سن ازدواج نکرده ام باید چه بکنم . (قبلا هم گفتم من از ان دست پسرها نیسم که بروم کارهای آنچنانی بکنم یا اصلا وقتش را داشته باشم. )
من اگر بروم در یکی از همین کشورهایی که به نظر شما مردان و زنان با تمدنی دارند که به یکدیگر نگاه نمیکنند بگویم که من تا سن ۲۷ سالگی دستم به هیچ دختری نخورده است ، من را یکراست به تیمارستان میبرند و تحت مراقبت روانپزشک . به نظر شما اینطور نیست ؟
۲۵ تیر, ۱۳۸۷ در ۸:۵۲ ق.ظ
حالا دخترهای ایرانی خودشون کشته مرده این هستن که یکی نگاشون کنه ) .
. شماها اگر میخواستید کسی نگاتون نکنه با این سرو وضع بیرون نمیومدین .
چون خودم و خودم باعث تحریک اون شدم. !!!!!!!!!!!
پس لطفا به مردان جامعه حق بدهید که وقتی موردی زیبا در جمعه مبینند حداقل کمی او را نظاره کنند !!!!
kl,نمونه کامل تفکرات مردان ایرانی!
۲۵ تیر, ۱۳۸۷ در ۹:۱۰ ق.ظ
اولا تعداد زیادی از مزاحمین متاهلند
دوما تعداد بسیار زیادی ازخانمهای مورد مزاحمت (مثل من) نه جوان و نوجوان هستند و نه سر و وضع خاصی دارندیک مانتوی بلند و مقنعه و صورت خسته و بدون آرایش چه تحریکی برای این جماعت بیمار میتونه داشته باشه؟
سوما بله باز هم من آقایان را مقصر میدانم چون اگر مساله فقط ج.ن.س.ی. باشد و مجرد هم باشند و امکان ازدواج و دوست دختر داشتن هم نداشته باشند می توانند با پرداخت مبلغی پول به افرادی خاص مشکلشون رو حل کنند و با تمام مونثهایی که می بینند به عنوان گاوهای طویله پدرشان برخورد نکنند!!!
اگر این مساله را میشد توی کله های مریض این افراد فرو کرد که”مساله ج.ن.س.ی مشکل خود توست خودت باید حلش کنی نه دیگران!” شاید امیدی بود…منتها مردهای ایرانی چون خود شیفته تربیت میشوند استدلالشان همین است وقتی شخص شخیص “من” یعنی مرکز جهان آفرینش! مشکل دارم میتونم از شما بعنوان یک زن مثل یک دستمال کاغذی برای رفع حاجتم استفاده کنم…گور باباتون که خوشتون نمیاد! اصلا خودتون خوشتون میاد ولی خبر ندارید!مهم منم که راضیم!..شما هم هر حرکتی بکنید (یعنی مثلا بوی گند عرق ندهید لباستان تمیز و مرتب باشد زیبا باشید…)یعنی اینکه راضی هستید بقیه اش هم ادا اطوار زیادیه!
۲۵ تیر, ۱۳۸۷ در ۹:۱۴ ق.ظ
آیا شما خانمها و دختران تضمین میکنید که اگر یه پسری بدون پیراهن و شلوار تو خیابون را بره شماها نگاش نمیکنید !!!!!!!!!!!!!!
مردم از خنده!
۲۵ تیر, ۱۳۸۷ در ۱۱:۲۱ ق.ظ
خانم ترمه و نازی عزیز
من واقعا نمیدونم چرا وارد این بحث بیهوده شدم . همیشه از این چور بحثهای بی نتیجه بین دخترها و پسرها بدم میومد . آدم یاد دعواهای دختر بچه ها و پسر بچه های کوچیک میفته . نمیدونم دعواهای بچگانه کودکان ۵-۶ ساله رو دیدین یا نه . اینجور بچه ها در همین سنین است که تازه پی به هویت جنسی خودشون میبرن و دوست دارن تا جنسیت خودشون رو به طرفشون غالب کنند و دوست دارن ثابت کنند که جنس برتر هستند . همیشه فکر میکردم که آدها هر چقدر که بزرگتر میشن عاقل تر میشن و دست از این رفتارهای بچگانه بر می دارند . ولی ظاهرا در جامعه ما هنوز این دعواها سر جاش مونده با این تفاوت که اون بچه های کوچیک در کمتر از ۵ دقیقه با هم آشتی میکنن و میرن دوباره با هم بازی میکنن و اصلا یادشون میرن کی دختر بوده کی پسر ، ولی اینجور دعواها در آدمای بزرگتر برعکس باعث کینه و نفرت بین ۲ جنس میشه و هر چه بیشتر کش دادنش هم باعث بی منطقی بیشترش میشه .
خانم نازی و ترمه عزیز
من خودم به شخصه هیچوقت از رفتارهای موجود در جامعه (خصوصا رفتارهای مردان ، و خصوصا اونهایی که شما هم از دستشون مینالید) دفاع نکردم و نمیکنم . کاملا هم مشخص و بدیهیه که این رفتارها نشانه ای یه بیماری مزمن اجتماعیه . تمام آن چیزی ک من در این مدت در اینجه گفتم (بخوانید نوشتم) نه از در طرفداری و توجیه این رفتارهای غلط بوده ، بلکه میخواستم با هم بر سر چرایی بوجود آمدن این رفتارهای غلط به نتیجه ای برسیم . همه میدونیم که این معضل در جامعه ما وجود داره و قابل انکار نبست . ولی واقعا آیا شما شده با خودتون فکر کنید که چرا ما در ایران که ادعای داشتن جامعه ای بر پایه اصول شرع و اسلامی را میکنیم به این سمت کشیده شدیم .
من چندین بار این سوال را در اینجا مطرح کردم ولی شما به آن جوابی ندادید .
آیا شما مطمئنید که اگر یکی از مردان متمدن غربی (به قول شما) که به کسی نگاه نمیکنند را از زمانی که هنوز به جنسیت خود پی نبرده است را در ایران ما بزرگ کنیم و در اینجا پرورش یابد مثل همین مردان هیز!! ایرانی نمیشود ؟
فکر نمیکنم شما با من اختلاف نظری در این زمینه داشته باشد که مردانی که در ایران متولد میشوند از همان بدو تولد هیز نیستند . و لی آیا در طول زندگی و رشد آنها چه چیزی باعث میشود که اینگونه حریص و تشنه شوند که دست به اینگونه کارها بزنند ؟
خواهش میکنم کمی از تعصبات جنسیتی خارج شوید و کمی هم منطقی به قضیه نگاه کنید . وگرنه از اینکه که من یا شما اینجا بشینیم و همدیگه رو متهم کنیم چیزی عوض نمیشه . چیزی هم مشخص نمیشه .
اصلا به نظر شما مردان متمدن کشورهای دیگه و بخصوص غربی (به قول شما) چه مسیری رو در زندگیشون طی کردند که آدمهای خوبی شدند و مورد اعتماد شما خانمها . باور کنید اگر راهنمایی بفرمااید که اونها چرا اینجوری شدند و ما چرا اینجوری شدیم خیلی بهتر باشه . به هر حال ممکنه که در آینده شما هم دارای فرزند پسری بشید و اگر از حالا راه حلش رو ندونید اصلا بعید نیست که فرزندان پسر شما هم دچار این بیماری اجتماعی نشوند و اونوقت خود شما هم در تیر رس اتهام قرار میگیرید که فرزندتون رو بد تربیت کردید که الان هیز شده و دخترهای مردم نگاه میکنه .
به نظر شما بهتر نیست که شیوه تربیتی مردان متمدن غربی رو با همدیگه تشریح کنیم تا متوجه بشیم که اونها چجوری به این درجه از کمال رسیدن ؟
در انتظار پیشنهادات شما هستم .
۲۵ تیر, ۱۳۸۷ در ۱:۱۳ ب.ظ
خوب خدا رو شکر که اقلا صریح نمیگید که هیزی و مزاحمت حق یک مرده…تا اینجا به توافق رسیدیم که ممکنه مرد باشی وهیز و مزاحم هم نباشی چون یک جاهای دیگه دنیا انجام دادن و شده..
در این نکته که این مساله بیماری اجتماعیه هم موافقم..
حالا سر علتش:
من باز هم سر حرفم هستم که مساله تربیت و یاد گیریه.همه مردها همه جای دنیا غریزه دارن ولی جاهای دیگه یاد میگیرن با غریزه شون چکار کنند ولی اینجا نه!یادگیریشون فقط در زمینه آزار دادن دیگرانه…شما آقای حجت میگی که خودت اینجوری نیستی.خوب چرا؟چی شده که نیستی؟ حتما یه جای زندگیت پدرت برادر بزرگترت یا هر آدمی که قبولش داشتی خواه مربی ورزش مورد علاقه ات یا نویسنده محبوبت… بهت فهمونده که این کار بده زشته نادرسته. غیر از اینه؟
در کشورهای دیگه هم که حرفشو میزنیم همین جوره .با این تفاوت که این آموزش رسمیه در مدرسه و مراکز آموزشی به بچه ها اصول اداب معاشرت و رفتارهای اجتماعی یاد داده میشه. معلمین یا والدینی که از طبقه متوسط به بالا هستن به کودکشون مستقیم میگن خیره شدن به آدمها کار زشتیه نباید به فردی که معلوله یا لباس متفاوت پوشیده زیاد نگاه کنی
۲۵ تیر, ۱۳۸۷ در ۱:۲۶ ب.ظ
اینها باعث نمیشه که من بگم مردهای کشورهای دیگه خوبن و مردهای ایرانی بد! معتقدم که مردهای ایرانی در این زمینه(مسائل مربوط به جنسیت)خودخواه هستند چون خودخواه تربیت میشن.
خوب حالا این بچه ایی که با اصول بالا تربیت شده وقتی نوجوان و جوان شد و دارای غریزه فعال مخشو کار میندازه تا برای مشکلش راه حلهایی توی چهار چوب فرهنگی قابل قبولش پیدا کنه. شمایی که میگی دخترهای ایرانی گند دماغ و متکبرند حاضری بفهمی خواهرت (که خوب اونم جوونه و غریزه داره) با یک نفر رابطه ج.ن.س.ی داره و سرشو نبری؟ حاضری با دختری ازدواج کنی که میدونی با دوست پسر قبلیش رابطه داشته؟ پس نگو تقصیر دخترهای ایرانیه که باید اجازه بدن ما غریزه مونو باهاشون ارضا کنیم و بعدشم…. تقصیر شماست که بلد نیستی راه حل در چهرچوب فرهنگی خودت پیدا کنی و متوسل میشی به ساده ترین و در دسترسترین راه حل یعنی تجاوز به حقوق اجتماعی یه آدم دیگه که بدشانسی آورده و توی این خراب شده زن بدنیا اومده
۲۵ تیر, ۱۳۸۷ در ۲:۲۴ ب.ظ
خانم نازی
در مورد اون توافقاتی که شما گفتید منم موافقم .
ولی بعدش یه جمله ای گفتید که دهن من رو سخت مشغول کرد . شما گفتید که :
“همه مردها همه جای دنیا غریزه دارن ولی جاهای دیگه یاد میگیرن با غریزه شون چکار کنند ولی اینجا نه” . میشه یکم بیشتر توصیح بدین که در کشورهای دیگه مردهاشون یاد میگیرن که با غریزشون چیکار کنن ؟ نمیخوایید بگید که یاد میگیرن تا موقعی که ازدواج میکنند سرکوبش کنند ؟!!!!
من اصلا بحثم این نیست که بگم روابط جنسی آزاد خوبه یا بده . اصلا نمیخوام در این مورد قضاوت کنم . من فقط میخوام از یه سری واقعیاتب که واقعا وجود داره و نتایجشون حرف بزنم . خب اول از کشورهایی شروع میکنیم که در اونجاها قانون شریعت و اسلام مثل کشور ما در اونجاها جاری نیست . و روابط جنسی آزاد دارند و اینجور مسادل اصلا براشون تابو نیست . خب فکر میکنم با من موافق باشید که در اینجور جاها است که شما دست روش میزارید و میگید مرداشون یاد میگیرن به هر کسی نگاه نکنند .
حالا در کشور خودمون ایران ، جایی که روابط جنسی خارج از چارچوب ازدواج تابو و بد است (بایز هم تکرار میکنم که اصلا نمیخوام بگم که این خوبه یا بده ، فقط اگر اینو رو بعنوان یه واقعیت جامعه میگم ) ، و باز هم چیزی که وجود دارد این است که در کشوری مثل ایران به قول شما خانمها مردهای هیز وجود دارد .
خب حالا شما فکر میکنید اگر در همون کشورهای با روابط جنسی آزاد بیایم یه قانون بزاریم که از این به بعد هیچ کس حق نداره تا قبل از ازدواجش با هیچ جنس مخالفی تماس داشته باشه یا حداقل شرایطی مثل ایران رو براشون فراهم کنیم ، آیا باز هم همون جوری باقی میمونن ؟
(ببینید من باز هم میگم ، من خودم حالا به هر دلیلی ، حالا یا فرهنگی یا دینی یا …. طرفدار روابط جنسی کانلا آزاد نیستم . هدفم فقط اینه که هر جامعه ای رو در چارچوب واقعیات موجودش اول بررسی کنیم و بعد با هم مقایسه کنیم . اگر قابل قیاس بودند. )
آیا اینکه شما میگویید آنها یاد میگیرند که با غریزشون چیکار کنند ، آیا این چیزی که اونها یاد میگیرند برای جامعه ما هم قابل اجرا است ؟ آیا صرف اینکه به آنها بگویند که نگاه کردن و زل زدن به طرف کسی بد است آنها را متنبه میکند که هیچوقت این کار را نکنند ؟ آیا شما اطلاع دارید که در کشوری مثل سوئد از سن ۱۴-۱۵ سالگی به خانواده های بچه ها اطلاع میدهند که آیا اجازه میدهید که ما به پسر یا دختر شما در مدرسه کاندوم بدهیم ؟ (ببینید من نمیخواهم کار آنها را توجیه کنم که خوب است یا بد ، فقط میگویم چیزی است که در آنجا وجود دارد ) .
فکر میکنم شما هم با من همعقیده باشد که صرف گفتن در مدرسه یا …. به بچه ها که به طرف مقابلتان خیره نشوید کفایت نمیکند .
به هر حال هدفم از گفتن این چیزها فقط بین تفاوتهای دو جامعه در قالب واقعیات موجود در آنجاها بود . امیدوارم توانسته باشم منظورم را برسانم .
راستی من نمیدانم شما در کدام شهر زندگی میکنید . ولی فکر نمیکنم حداقل در اینجایی که من هستم و یا حداقل در محیطهای که من رفت و آمد میکنم قضیه به شوری باشد که شما اینگونه در مقابل آن موضع گیری میکنید .
مورد دیگری که به نظرم میرسد این است که من قکر میکنم دختران جامعه ما نگاههای معمولییی را که در همه جای دنیا بین دختر و پسر رد و بدل میشود از جنس نگاه هرزه به حساب می آورند . به بیانی دختران جامعه ما فکر میکنند که اگر در کشور دیگری با میو در کنار ساحل قدم بزنند و همه مردان آنجا از کنارش رد شوند و به او لبخندی بزنند و از زیباییش تعریف کنن هیچ اتفاق بدی نمیافتذ چون او را ذاتن هیز و هرزه نمیداند ولی همین که در یکی از خیابانهای ایران با حجاب کامل از کنار مردی رد شود که نگاهش به نگاه او گیر کند فوری نتیجه میگیرد که مرد ایرانی عقده ای و هیز و چشم ناپاک است و الان به قصد منظور بدی به من نگاه کرد .
به بیانی بسیاری از این شکاهیاتی که دختران جمعه ما بیان میکنند ناشی از ذهن منحرف خودشان میتواند باشد و قضاوت پیشاپیش نسبت به مرد ایرانی که هر جه او را میبیند سعی میکند خودش را از او مخفی کند .
به نظرم این جمله بسیار زیباییست که میگوید “انسان از هر چه منع شود به سمت آن کسیده میشود ” .
(من هم با شما موافقم که نگاه هرزه و خیره بد است ولی خواهش میکنم واقعیات جامعه را در کنار آن ببینید . )
من به هیچ عنوان در این نوشته از مردانی که شما از آنها شکایت دارید حمایت نمیکنم و نکرده ام .
۲۹ تیر, ۱۳۸۷ در ۹:۱۳ ق.ظ
بازهم سلام
من هرچی میگم باز شما میرید سر بحث غریزه!
من فقط یک سوال از شما دارم آقای حجت.اگر خدای نکرده خدای نکرده خواهر شما رو یا برادر کوچکترتون رو یه مشت غولتشن بدزدند و هزار بلا سرش بیارن و وقتی دستگیر شدندبا همین لبخند ملیح بفرمایند که خوب ما جوانیم غریزه داریم نیاز ما باید ارضا شود….اصلا شکایت شما بیجاست.چه می کنید؟ چه جوابی می دهید؟
تا جایی که من میدانم الان بیشتر جوانها دوست جنس مخالف دارند از پلیس هم اجازه نمیگیرند.مساله ارتباط با جنس مخالف نسیت.مساله مزاحمت است.. بعد از این هم عمده مزاحمتها حد اقل تا جایی که من دارم می بینم و می شنوم از طرف آقایان متاهل و سنین بالاتر است بنابراین ربطی به غریزه و نیاز و …ندارد فقط مساله تربیت اجتماعی و طرز فکر است
۲۹ تیر, ۱۳۸۷ در ۹:۱۸ ق.ظ
در ضمن صرف گفتن به بچه که این کار زشت است کفایت نمی کند ولی حداقل پنجاه درصد قضیه را ممکن است بهبود ببخشد…پسری که پدرش حداقل باید به ده تا خانم عابر حرف رکیک بزند تا روزش شب بشود مسلما با شنیدن اینکه کار بدیه وضعش تغییر نمی کند
۲۹ تیر, ۱۳۸۷ در ۹:۲۹ ق.ظ
من نگفتم هرکاری که در کشورهای دیگه در مورد غریزه انجام میشه اینجا هم قابل انجامه( اولین دلیلش هم طرز فکر خودشماست نه مساله حکومتی).گفتم آدمهای دیگه در چهارچوب قابل قبول خودشون راه حل پیدا کردن شما هم بگردید راه حل پیدا کنید.چیزی که من اصرار دارم شما از مردان کشورهای متمدن تر از خودمون یاد بگیرید درک این مساله است که غریزه مشکل شخص شماست نه خانمهای دور و بر شما.بنا براین خودت باید حلش کنی.نوع راه حل مورد استفاده اونا رو هم پیشنهاد نکردم شیوه نگرششون به مساله رو پیشنهاد کردم. درست شد؟
۳۰ تیر, ۱۳۸۷ در ۱۲:۴۴ ق.ظ
نازی خانم چرا میزنی حالا . باشه چشم هر چی شما بگی .
باهات موافقم : “در چهارچوب قابل قبول خودشون راه حل پیدا کردن شما هم بگردید راه حل پیدا کنید.”
حالا آشتی ؟ ;-)
۳۰ تیر, ۱۳۸۷ در ۱۰:۲۱ ق.ظ
خوب میزنم چون عصبانیم و فعلا هم فقط زورم به شما میرسه!!
خیلی خوبه اگه همه آقایون اینو متوجه می شدن…بهشت می شد مملکتمون!
۱ شهریور, ۱۳۸۷ در ۸:۲۶ ب.ظ
[...] مرتبط: چشمت رو درویش کن! [...]
۲ شهریور, ۱۳۸۷ در ۹:۲۹ ق.ظ
به نظر من همه این مشکلات فرهنگی وگرنه اگه بدون حجاب منظورم صرفا پوشش مو هست که شکر خدا اکثر آقایون هم مو دران! حتی تو یک کشور عربی مسلمون هم تنهایی قدم بزنی کمتر مردا تحریک می شن!!!! چطور تو ایران هم قبلا همینجوری بوده یعنی مادرم و خانواده اش که اعتقاد به حجاب داشتن حتی چادر هم سر میکردند مشکلی نداشتن و اگه یک دختر دامن کوتاه هم حی پوشید کسی به خودش اجازه نمی داد بگه این دختر حتما آدم سالمی نیست و بدون احترام باهاش برخورد کنه. پس مشکل ما عمیق تر از پوشش دخترا و ملیتمون! کما اینکه در زمانهای قدیم حجاب هم ارزش داشت و صرفا اعتقادی بود نه جنبه تظاهر و پیشرفت!!
۱۰ شهریور, ۱۳۸۷ در ۸:۴۳ ب.ظ
سلام خدمت خانم ها و اقا حجت من تازه وارد این جمع شدم.من با اقا حجت موافقم به جز اونکه میگفت اگر دوست معمولی بخواهیم میریم با بسرا.گاهی دوست معمولی شدن با یک دختر منجر به علاقه او نسبت به ما میشود.مطمعنا اگه یه بسر بگه من میخوام باهات دوست اونجوری بشم دختره فرار میکنه! باید یواش یواش رفت.دختر ها هم نباید از بسرا یک غول بسازند و حد اقل برای یک دوستی معمولی اینقدر لوس بازی در نیارن
۱۶ شهریور, ۱۳۸۷ در ۶:۳۵ ب.ظ
عزیران این نظرات را تا حدودی خواندم متاسفانه دردهای ما بیشتر از همین مردهاست که نه غیرت دارند نه شرف ونه ابرو وحیثیت وکانون زندگی خودرا برهم میزنند بخاطر اعمال غیرمنصفانه در قدیم مردها مرد واقعی بودند وشرف داشتند ناموس داشتند وال حالا کت جوانا را از پشت بسته اند وخجالت هم نمیکشند وتازه همه گناه را به گردن جنگ ورژیم وغیره میگذارند اخه یکی اراین بی ناموسها نمیپرسه این دخت ویا زن که تو بان خیره میشوی ودنبالش میفتی تا با هر قیمتی شده تصاحبش کنی فرشته های اسمانی نیستند که به زمین سرازیر شده اند بلککه این افراد همان خواهران ومادران اجتماع خودمان ایران هستند نه اهل تایلند و چین وماچین این افراد برایشان فرق نمیکند که زن ودخترشان در اغوش کدام الوده دیگری دست وپنجه نرم میکند چراحتیّ زنان شوهردار به فساد کشیده شده اند لعنت خدا براین نوع …ها وجالب است که همه در وقت ازدواج دختر دوخته تحویل میدهند و میگیرند وبروی خودشان هم نمیاورند